Însă, există totuși o condiție, aceea a condiţionării ca măsura ridicării să fie dispusă doar în cazul în care nu se respectă distanţa minimă de un metru pentru circulaţia pietonilor. „Raţiunea este tocmai aceea că în România nu sunt suficiente locuri de parcare, iar ridicarea tuturor vehiculelor de pe trotuare ar fi practic imposibilă la ora actuală“, a precizat Alexandru Popa, reprezentantul Direcţiei Rutiere din Ministerul Afacerilor Interne. A mai completat și că în prezent este interzisă parcarea pe trotuare, însă nu se dispune această măsură administrativă de ridicarea autovehiculelor.
„Poliţia Rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz“, prevede proiectul, iniţiat de Cătălin Drulă.
„Referitor la obligaţia de un metru, în forma actuală este prevăzută în sarcina administraţiilor locale de a amenaja parcări pe trotuare, cu condiţia de a respecta distanţa de un metru pentru pietoni. Noutatea adusă prin iniţiativa legislativă este că se elimină sintagma „pe partea carosabilă”. Prin propunere se doreşte să se ridice toate vehiculele staţionate neregulamentar, inclusiv de pe trotuar”, a mai explicat acesta.