Plăcuţele clasice de promovare turistică vor fi înlocuite cu unele mult mai atractive și vor conține cod QR, acest lucru fiind posibil printr-un proiect de digitalizare al Asociației Călător prin România. Astfel, orice turist care deține un smartphone poate deveni propriul său ghid și să înţeleagă mai bine ce are de oferit țara noastră.
De asemenea, fiecare plăcuță va fi însoțită de brandul turistic național „Explorați Grădina Carpaților”, datorită protocolului încheiat între instituția noastră Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și Asociația Călător în România, ce va fi derulat pe o durată de 3 ani.
Cu ajutorul smartphone-ului se scanează codul QR existent pe plăcuță și, în acest fel, se accesează în timp real toate informațiile referitoare la obiectivele turistice, istoria sau legendele locurilor vizitate. Bineînțeles, trebuie instalată inițial aplicația de scanare a codului în telefonul personal, în cazul în care nu există această opțiune prestabilită în meniul telefonului.
Un obiectiv de maximă importanță al protocolului constă în îmbunătățirea imaginii și creșterea notorietății României ca destinație turistică, astfel vizitatorii străini au posibilitatea, prin utilizarea aplicației, să citească informațiile puse la dispoziție în peste 32 de limbi (limba engleză, limba spaniolă, limba franceză, limba chineză, limba rusă, limba germană, limba arabă, etc.).
Obiectivele turistice şi monumentele istorice vor fi semnalizate corespunzător şi cu tehnologie din prezent, oferind, totodată, și posibilitatea de a realiza o bază de date care să conțină tot capitalul cultural al ţării noastre.