Botoșănenii au fost martorii show-ului organizat de către FC Botoșani în centrul orașului, pe esplanada de la Casa Sindicatelor.
Evenimentul a avut drept scop prezentarea noii identități ale F.C. Botoșani, al noului echipament sportiv în culoarea albastră, lansarea mărcii de bere cu sigla FCBT dar și o nouă emblemă a clubului. De asemenea, autocarul lotului a fost colantat in noua identitate, fiind, după aprecierea multor suporteri, unul dintre cele mai frumoase autocare sportive din România. În fața câtorva sute de fani, a urmat prezentarea lotului. În timpul discursurilor, Valeriu Iftime a dezvăluit și o plecare importantă, cea a căpitanului Enriko Papa: „Îi facem o promisiune. Îl așteptăm înapoi peste 6 ani, când va pleca Mihai Teja din funcția de antrenor”.
În deschiderea evenimentului, primarul Cosmin Andrei a făcut o promisiune fanilor prezenți, precum că ,,vom avea un stadion nou la Botoșani”.
Aurmat pe scenă patronul clubului Valeriu Iftime care a vorbit despre importanța clubului pentru toată zona moldoveană și a încheiat cu mesajul,, Am făcut acest FC Botoșani care nu s-a făcut niciodată de râs și vă promit că nu-l vindem acum. Avem treabă”.
După prezentarea lotului a urmat fotografii și autografe acordate suporterilor. Felicitări pentru tot efortul depus, pentru evenimentul inedit realizat pentru suporterii botoșăneni și ținem pumnii pentru un an bun!
Cultura locului pastreaza in scrierea marilor autori conceptul de "șoiman" - care poate avea trei semnificatii: 1) șoim, 2) viteaz, 3) cal aprig. Logo-ul FCBT interpreteaza si reda intr-o maniera grafica moderna si compozita acest concept complex. El are semnificatii care privesc viata interioara si realitatea exterioara deopotriva. Sensul de la dreapta la stanga transmite ideea de provocare. In heraldica fiinta mitica iti apare in fata, intr-o infruntare. Sensul vorbeste, de asemenea, despre intoarcerea la valori, la mentalitate si la lucrul cu sine. Despre provocarea catre transformare. Schimbam lumea in bine, dar facem lucrul acesta prin upgrade-ul nostru. Prin transformarea interioara in mai bine influentam mediul din jurul nostru care, astfel, devine si el altul, mai bun. Cele trei surse care stau la originea fiintei reprezentate de logomark duc cu gandul la calitati precum forta si viteza (calul iute), curaj, spirit si skill-uri de lupta si spirit de echipa (viteaz), viziune si din nou viteza, insa de data aceasta pe octava ei superioara - agilitatea precisa (calitati ale soimului). Se porneste astfel de la capat, dar trecand procesul la nivelul urmator si generand astfel un cerc virtuos. Ideea de ascensiune ilustrata prin aripi vorbeste nu numai despre antrenament sustinut si performanta sportiva. Este simbol al evolutiei, afirma angajamentul nostru pentru autodepasire, aspiratia permanenta catre autoactualizare, reinventare. Iar amprenta de atac data de aripile indoite precum un soim in picaj sugereaza iminenta si impactul actiunii, semnificatii impartasite de acelasi meme grafic ca si in cazul unul fulger. Sloganul "Semper altius!" (in traducere: Tot mai sus!) sustine si el ideea de continuitate a evolutiei. In acelasi timp afirma un caracter aspirational. Mereu valabil, tintit dar niciodata atins, are incastrata si ideea de ciclicitate, iteratii repetate, ideea de spirala ascendenta. Un semn al infinitului plasat pe verticala si transpus in cuvinte. Dincolo de nota de distinctie, folosirea Limbii Latine trimite la universalitate, afirmarea unei culturi puternice si intoarcerea la principii. Coroana sugereaza obiectivul, obiectul aspiratiei, dar si legatura cu forurile administrative ale Municipiului - care au sustinut constant clubul o buna perioada din istoria sa - pastrand astfel intr-o forma stilizata un element din logo-urile anterioare. Purtatorul coroanei estel viteazul care a reusit sa imblanzeasca si sa impace contrariile, este sinergia lor. In ceea ce priveste wordmark-ul, pe langa varianta traditionalla si bine-cunoscuta folosita anterior, vom folosi in anumite contexte si varianta de nume FCBT. Aceasta se aliniaza trend-ului mondial de brand-uri prescurtate sau acronim. Este moderna si rezoneaza cu publicul tanar. De asemenea, este foarte ofertanta sub aspectul declinarilor pe care le poate genera. Vorbim, practic, despre un brand viu, activ, proaspat tot timpul, inovativ, surprinzator. In plus, indicativul BT este instant si inalt recognoscibil pentru locuitotii judetului si usor de inteles pentru restul locuitorilor tarii. El denota originea clubului dar intr-un mod discret care, in acelasi timp, sa nu excluda ori sa ingreuneze un raport de afinitate cu suporterii nostri din alte județe.
Manifesto FC Botosani Clubul suntem noi, cu totii. Cu mic si mare, indiferent de statutul social, cu bune si cu rele, cu tot ceea ce avem mai frumos. Clubul este inima comunitatii, sufletul ei. Aici ne regasim, traim impreuna emotii de bucurie, dezamagire, speranta, ambitie, unitate. Si asa cum piata sau piata civica reprezinta scena comunitatii, clubul este si el scena orasului. O scena pe care noi locuitorii si suporterii jucam alaturi de eroii nostri. Avem si noi un rol langa ei, deosebit de important. Ii completam, ii incurajam, ii ajutam, ii sustinem, ii iubim. Suntem impreuna un intreg. Ceea ce suntem si ceea ce este in jurul nostru este oglinda noastra. Sa ne acceptam, sa ne cunoastem, sa ne intelegem si apoi sa ne schimbam in bine! Sa fim mai buni astazi decat ieri si sa nu ne oprim din evolutie! Despre aceasta transformare vorbeste noua noastra identitate. Evolutia este rezultatul negocierii si impacarii contrariilor. Omul viteaz, eroul incoronat, este sinergia dintre soimul agil si calul aprig. Iar "Reusim!" este puterea lui Impreuna. Daca nu am reusit, am facut tot ce a fost omeneste posibil. Maine incepem si incercam din nou. Iar ceea ce am devenit este, oricum, o reusita in sine.Copia fișierului FCBT – New Identity Reveal