Dacă în ultimii ani s-a dus o luptă continuă pentru dezvoltarea unor tehnologii pentru reducerea emisiilor de carbon și multe companii care se ocupă cu cercetare și dezvoltare pe acest plan, astfel ajungându-se la apariția motoarelor electrice, se pare că acest drum este și mai costisitor în noua realitate mondială dar și mult prea lent. În acest context Porsche a anunțat că a reușit să producă în rafinăria sa din Chile pentru prima dată combustibil sintetic (benzină sintetică) care nu are nicio legătură cu petrolul.
Este vorba de electro-carburanţi sau E-Fuels, aşa cum sunt ei denumiţi în branşă – benzină metanolică sintetică, produsă cu hidrogen verde, obţinut cu energie regenerabilă. Acest carburant arde la fel ca şi benzina din petrol, dar fără emisii de gaze de seră. Ar putea fi comercializat la nivel mondial prin reţeaua existentă de benzinării, iar posesorii de maşini Porsche nu ar trebui să-şi modifice motoarele, așa cum transmit cei de la oficial Porsche® – Porsche.
Compania a anunțat că E-Fuels-urile sale ar putea scădea emisiile ce CO2 cu mai bine de 85%, astfel că mașinile sale convenționale ar putea fi mai curate decât automobilele electrice, dacă se ține cont de efectele pa care le are asupra mediului producția de baterii.
Michael Steiner, membru al Consiliului Porsche pentru cercetare și dezvoltare, explică: „Numărul mare de vehicule pe drumurile lumii – aproximativ 1,3 miliarde conform ultimelor cifre – înseamnă că tranziția la mobilitatea electrică nu are loc suficient de rapid pentru a atinge obiectivele stabilite în Acordul de la Paris. În plus, diferite regiuni ale lumii adoptă mobilitatea electrică la viteze diferite, ceea ce înseamnă că vehiculele cu motoare cu ardere vor rămâne pe drumuri decenii viitoare.”
Cu carburanții produși într-o manieră practic neutră din punct de vedere al CO₂, vehiculele existente și-ar putea aduce propria contribuție la reducerea rapidă a CO₂. „Avem nevoie urgent de o soluție pentru funcționarea durabilă a flotelor existente”, subliniază legenda de raliuri Walter Röhrl. „Acest obiectiv poate fi atins cu combustibili verzi, care sunt o completare sensibilă a vehiculelor electrice.” Pentru a promova în mod activ această dezvoltare, construcția primei fabrici inițiate de Porsche pentru producția de eFuels a început în urmă cu doar câteva săptămâni. Combustibilii sunt produși folosind energia electrică generată de energia eoliană. Apa este descompusă în componentele sale, hidrogen (H2) și oxigen (O2), prin electroliză. Hidrogenul este apoi procesat cu CO₂ extras din aer pentru a produce e-metanol. În pasul următor, cunoscut sub numele de sinteza metanol-benzină, este transformată într-o benzină brută sintetică, care, la rândul său, este procesată într-un combustibil pe benzină conform standardului care poate fi utilizat în toate motoarele pe benzină.
Proiectul comun Haru Oni, care implică Porsche, Siemens Energy și diverși alți parteneri internaționali, este prima fabrică comercială integrată, la scară largă, care produce acești combustibili sintetici, aproape neutri din carbon. Situată în provincia Magallanes din sudul Chile, uzina profită de condițiile ideale ale regiunii pentru generarea de energie eoliană, care va fi folosită ca sursă durabilă de energie electrică pentru a produce benzină sintetică.
Din 2022, uzina pilot va produce aproximativ 130.000 de litri de eFuels pe an. Porsche va achiziționa acest volum în totalitate – și va folosi inițial combustibilul sintetic regenerabil în principal în activitățile sale de sport cu motor. În viitor, Porsche va folosi eFuels în propriile modele cu motoare cu ardere – inclusiv mașini clasice.