O spune șeful SPCRPÎV, comisarul de poliție Marian Ciornea, atrăgând atenția reprezentanților principalelor școli de șoferi din Botoșani asupra scăderii procentului de promovabilitate.
Acesta a mai spus că se simțea o oarecare îmbunătățire a pregătirii cursanților pentru obținerea permisului de conducere când procentul de promovabilitate era impus școlilor de șoferi de către Ministerul Transporturilor, între timp s-a renunțat la acest lucru.
Până la 23 septembrie au fost examinați 11000 de cursanți la o proba și 9200 la altă probă, în condițiile în care acum 3 ani erau 9 examinatori la Poliția Rutieră iar acum sunt doar 7 iar numărul instructorilor auto a crescut la 280.
Comisarul Marian Ciornea le-a prezentat instructorilor o listă cu probleme identificate pe timpul procesului de examinare, legate în mare parte de condițiile oferite examinatorilor în mașinile de școală, pe timp cald sau rece, legate de igienizarea acestora. Masele minime reale prevăzute de lege la examinarea categoriilor C, C+E, tractor, nu sunt respectate. O altă “practică” ar fi refuzul examinatului de a efectua o manervă specială specifică (Cat. B), chiar cu prețul notării acesteia dar asimilate întregului examen, cu alte cuvinte instructorii învață cursanții doar pentru a lua examenul și nu pentru a deține reale competențe de viitori șoferi într-un trafic din ce în ce mai solicitant.