Această trupă de funk-jazz a luat amploare la Cercul de Estradă de la Palatul Copiilor Botoșani unde eu (Nr. Red.: prof. Bidașcu Silvestru) sunt coordonatorul cercului din 2019. Ca și coordonator și profesor de pian, chitară, chitară bass și tobe, mi-am dorit să formez elevi cu perfomante cât mai mari indiferent de vârsta lor, ca în timp să îi pot uni, deoarece fiecare instrument îl predăm în intervale orare diferite, pe grupe și zile diferite. Ceea ce îmi doream cel mai mult era să reușesc să creez un band, o trupa de jazz, dar care să cânte mai multe genuri și să își dedice timpul pentru a studia muzică jazz așa cum am făcut-o și eu de când eram mic până la terminarea studiilor universitare de muzică. După 2 ani de muncă în care mi-am dat toată silința pentru a pregăti pe elevi cât mai bine în spectrul muzicii clasice, dar și a altor genuri muzicale , am hotărât ca în luna august a anului 2021 să fac un ansamblu de jazz. Am postat pe site-urile de socializare un anunț pentru toți elevii care doresc să își reia activitatea la Clubul de Vacanță desfășurat de Palat, la care am adăugat că din 2021 la Cercul de Estradă se va studia și jazz și sunt așteptați și copiii care nu aparțineau de Palatul Copiilor Botoșani, iar dacă sunt dornici să aprofundeze această materie, mai exact jazz-ul, o pot face în cadrul Cercului de Estradă, cursurile fiind evident gratuite. După câteva zile de la postarea anunțului a venit Andrei, un băiat cu părul lung și cu ochelari, că să lase o fișa de înscriere pentru Estradă,(eu în acea zi făceam de serviciu pe unitate), iar în paranteză scria jazz.M-a salutat, am preluat cererea de înscriere însoțită de copia actului de naștere și am plasat-o la secretariat. Andrei a plecat și mi-a urat o zi bună, dar înainte de a pleca m-a întrebat exact când începem cursurile, i-am zis că îl va sună profesorul coordonator de la cerc și îl va anunța, el neștiind că a dat cererea celui care urmă să îl coordoneze. După atitudine mi-am dat seama că are spirit de jazzist, iar în cap mi-am zis: ,, Asta e de-al meu”, după Andrei a urmat Iusti, care avea din nou același tip de cerere, Fabio, și alți copii dornici pentru a învața. După înregistrarea cererilor am început activitatea jazzistică cu elevii înscriși pentru a învață un gen care în zona noastră, a Moldovei, e mai rar întâlnit, dar totuși dorit și apreciat de tineret, de oameni care doresc să își exprime trăirile muzicale prin improvizație, să se facă remarcați prin propria amprenta
Zis și făcut, ne-am apucat de treaba cu Iusti la chitară bass, Andrei la chitară electrică, Fabio la Saxofon, dar ne lipsea un element necesar în jazz, acel element era tobă. După mai multe zile de lucru și aprofundare a cunoștințelor, le zic copiilor: ,, Ar fi necesară o tobă și un toboșar’’, răspunsul a venit imediat de la Fabio. Fabio mi-a spus că el cunoaște un băiat care face percuție, eu evident că i-am zis lui Fabio să îl aducă la Palat, iar în același gând cu Fabio a fost și Andrei care mi-a spus: ,,-Am un set nou de tobe acasă, nu vrei să îl aduc?’’. Au fost oamenii potriviți la momentul potrivit. Faptul că a venit Matei care a fost propus de Fabio că toboșar a ajutat foarte mult în a ne defini stilul muzical. Treptat, un elev care a început chitară cu mine în 2019 la Palat a dorit că să se implice în proiect, acela a fost Sebi. Eram 6 oameni care ne îndreptăm în aceeași direcție: trupa, jazz, să sunăm, să evoluăm. Îmi creștea inima de bucurie când vedeam toată implicarea lor. Învățau tot ceea ce le predăm și erau dornici să facă cât mai mult. I-a ajutat și îi ajută faptul că studiul și învățarea instrumentului în mediul individual au fost calitative și au învățat de la profesori cu foarte mult tact pedagogic, dar care sunt și instrumentiști foarte buni. Din păcate nu i-au învățat nimic din spectrul și plajă muzicii jazz. Toți care au venit, copiii care au venit la Clubul de Vacanță a Palatului , au venit pentru a învață un gen străîn, dar care doreau să îl cunoască și să îl adauge la baza culturii lor muzicale pe lângă alte genuri de muzică pe care le știau deja, genuri precum muzică clasică, muzică ușoară, rock.
Pe parcurs prin viu grai, trupa s-a mărit, a venit Miruna la chitară electrică, iar Ema de la chitară a trecut la chitară bass alături de Iusti. Alături de instrumentiști s-au aliniat și soliste: Sabina, Alexandra, Daniela, Patricia.
Trupa în momentul actual este formată din 4 soliste: Sabina Hutuleac, Gurzu Daniela, Gurzu Alexandra, Patricia Pânzaru. Instrumentiști: 3 chitariști: Andrei Botezatu, Miruna Hirjoi, Sebastian Grădinaru, Tobe: Ojog Matei, chitară bass: Iustin Popescu, Ema Cojocaru, saxofon Fabio Sofroni. Împreună formează MidnightGroovers. Sunt o trupa care îmbină jazz-ul cu funk-ul însoțit de ușoare tente de rock, dar și muzică jazz cu muzică pop, o întreagă fuziune a acestor genuri muzicale, dar stilizate cu formule jazz-funk și cântate în propria manieră că fiecare trupa care a atins un apogeu în istoria muzicii.
De ce MidnightGroovers? O să explic….din istoria jazz-ului se știe că majoritatea muzicienilor de jazz începând cu 1930, din perioada în care swingul era în dezvoltare se întâlneau în jurul orelor 21.00 și începeau să cânte până aproape de răsăritul soarelui. Fiecare muzician de jazz a avut viață împărțită în două categorii, dar care depindeau una de cealaltă. Prima categorie era scena unde se făcea cunoscut de către public, dar și de către casele de discuri care îi ulterior îl promovau. A două categorie constă în jam-session-uri. Ce era un jamsession? Locul unde se adunau muzicienii de jazz și nu cântau pentru public și case de discuri, ci cântau pentru alți muzicieni. Se inspirau unii de la alții. De multe ori se luau la întrecere și se motivau unii pe ceilalți, evoluau din dorința de a fi cei mai buni. Din acest motiv muzică jazz a avut o evoluție rapidă, au construit într-o 100 de ani ceea ce alții au construit în secole întregi, comparativ cu muzică clasică.