Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat, după modelul practicat de alte instituții ale statului, o strategie specială de pregătire a operatorilor economici, prin control de fond voluntar inițiat de aceștia, care va intra în vigoare la 15 noiembrie 2022. Companiile vor putea solicita un control de fond voluntar din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) iar, în urma unui astfel de control, firmele care au depus cererile nu vor fi sancționate, dacă vor fi descoperite neconformități, ci se vor emite măsuri de remediere.
Companiile interesate să fie verificate din propria inițiativă trebuie să depună o cerere din care să reiasă denumirea, adresa sediului social și toate punctele de lucru (inclusiv a depozitelor) și specificul activității prestate, la adresa de email a comisariatului regional pentru protecția consumatorului (CRPC) pe raza căruia își au sediul social.
Această strategie se adresează mod prioritar operatorilor economici din domeniile HoReCa, comerțul cu produse alimentare, prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor, care vor depune aceste cereri.
Etape pe care trebuie să le paecurgă o companie care dorește să fie controlată sunt: să depună o cerere către comisariatul regional pentru protecția consumatorului (CRPC) pe raza căruia are sediul social al companiei,cererea trebuie să conțină datele de identificare ale operatorului economic: denumirea, adresa sediului social și a tuturor punctelor de
lucru (inclusiv a depozitelor), specificul activității prestate
CRPC căruia i-a fost adresată cererea va comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus
solicitarea și, în măsura în care este finalizată, și fișa de control care va conține obiectivele acțiunii de verificare.
În urma acestei acțiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancționat pecuniar, în cazul în care comisarii vor constata neconformități, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuție, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficiențelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor.
,,Pentru că instituția noastră nu poate promova acțiunile unui operator economic sau a altuia, pentru a nu fi acuzată de părtinire, în aceste cazuri, va face publice datele și imaginile de dinainte și de după control, precizând că, din punctul de vedere al ANPC, condițiile de lucru ale operatorului respectiv au fost aduse la normalitate, conform legislației în vigoare, în domeniu.’’
Adresa de e-mail, pentru zona Botoșani, CRPC Iași (județele Iași, Neamț, Vaslui, Bacău, Suceava, Botoșani), pe care o puteți găsi și la pagina Comisariate din cadrul website-ului, este crpciasi@anpc.ro