În urma controalelor masive din luna iunie, ANAF pregătește un proiect de lege care să le înlesnească munca, în condițiile în care de câțiva ani nu s-au mai organizat concursuri pentru a ocupa locurile disponibile. Firmele s-au înmulțit de-a lungul anilor iar angajaților ANAF le-a devenit din ce în ce mai greu să acopere activitatea de verificare a situațiilor fiscale. Astfel, firmelor care urmează să fie controlate li se va trimite pe mail invitația, minuta întâlnirii și alte documente.
Mai exact, deocamdată acest ordin prevede:
1. Posibilitatea emiterii în formă electronică şi comunicării prin mijloace de transmitere la distanţă a următoarelor formulare utilizate în activitatea de verificare a situaţiei fiscale personale:
• aviz de verificare
• minuta întâlnirii
• notă explicativă
• proces-verbal
• invitaţie
• decizie de suspendare a verificării situaţiei fiscale personale
• raport de verificare fiscală
• decizie de încetare a procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale
• decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar în cadrul verificării situaţiei fiscale personale
• decizie de reverificare
• dispoziţie privind măsurile stabilite în cadrul procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale şi înştiinţare pentru discuţia finală.
2. Posibilitatea emiterii în formă electronică a formularului ordin de serviciu