Noul ROFUIP, adică Regulamentul cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar a intrat în vigoare o dată cu începerea anului școlar. ROFUIP – ul reglementează organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar din sistem. Comparativ cu precedentul regulament, care a fost abrogat, elementele de noutate constau in:
Compatibilizarea prevederilor Regulamentul cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu noua structură aanului :
– Reglementarea utilizării catalogului electronic, pentru început, în unități-pilot.
– Numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplina de studiu, este stabilit de către cadrul didactic, in funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut in planul-cadru. La fiecare disciplina numărul de calificative/note acordate anual este cu celpuțin trei mai mare decât numărul de orealocat săptămânal disciplinei in planul-cadru de învățământ.
– Modul de încheiere a situațiilor școlare: la fiecare disciplina se încheie anual o singura medie, calculata ca medie aritmetica din numărul de note acordate pe parcursul anului școlar.
– lncluderea unor reglementări privind nivelul antepreșcolar (creșe).
– Compatibilizarea modului de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar cu legislația primară
– Creșterea relevantei formarii continue a personalului didactic prin definirea comisiei pentru mentorat didactic i formare in cariera didactica la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridica, precizându-se atribuțiile specifice.
– Precizări privind realizarea transferurilor elevilor.
– Eliminarea dispozițiilor referitoare la exmatricularea elevilor, având invedere faptul ca dreptul la educație este de ordin constituțional. Prin urmare,măsura exmatriculării va fi posibila numai pentru învățământul postliceal, care nu are caracter obligatoriu.
– Eliminarea oricărei dispoziții sau trimiteri care dă posibilitatea colectării de fonduri bănești de la părinții elevilor.